41 kere maşallah yada 41.5 kere maşallah


IMG_2001         Dilimize yerleşmiş, beğendiğimiz ve nazar değmesini istemediğimiz zaman maşallah deriz. TDK’ya göre   maşallah:

1. ünlem (ma:şalla:h) “Ne güzel, Allah nazardan saklasın” anlamlarında beğenme duyguları bildiren bir söz

2. (ma:şalla:h) Umulmadık durumlar karşısında şaşkınlık ve sitem belirtmek için söylenen bir söz

3. isim (ma:şallah) Nazar değmemesi için çocukların üzerine takılan veya çeşitli araç, bina vb. yerlere asılan, üstünde “maşallah” yazılı nazarlık

Neden 41 kere maşallah yada 41.5 kere maşallah deriz bir araştırayım dedim ama mantıklı bir çözüm bulamadım. Bilen varsa bildirsin….

Bodrum pazarından edindiğim samandan yapılmış üzerinde 41 adet göz boncuğu olan bir süsüm vardı. Bu sene ondan yeni birşey üreteyim dedim. İsmini “41 kere maşallah çelengi” koydum.

Evde inşaat döneminden kalmış köpük parçalar vardı. İlk önce onları kullanarak dikdörtgen bir çerçeve yaptım.

IMG_1999

Sonra çift taraflı bant kullanarak samanlarımı çerçeveye yapıştırdım.

41 tane nazar boncuklu samanlarımı çerçevemin çeşitli yerlerine  bağladım.

IMG_2004IMG_2006

Samanlardan bir kuş yuvası yaptım, onu da çerçevemin köşesine ilave ettim.

Evdeki beyaz küçük kuşu da kuş yuvasına oturttum.

ve arka bahçe duvarıma astım.

IMG_1998

Ben beğendim umarım sizler de beğenirsiniz.

One Response to 41 kere maşallah yada 41.5 kere maşallah

  1. Cagla says:

    Çok güzel olmuş!

Cevap bırakın